nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

گواهی انحصار وراثت چیست و نحوه اخذ آن

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، در تعریف گواهی انحصار وراثت می توان گفت گواهی است که به درخواست وراث از مراجع قضایی صادر می شود و در واقع اولین قدم برای تعیین و تکلیف اموال متوفی دریافت گواهی انحصار وراثت است .مراحل اخذ گواهی انحصار وراثت بدین صورت است که وراث باید ابتدا به شورای حل اختلاف مراجعه کنند و درخواست صدور گواهی انحصار وراثت را ارائه دهند . وراث برای مراجعه به شورای حل اختلاف باید مدارک لازم برای اخذ گواهی انحصار وراثت را به همراه داشته باشند . برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص گواهی انحصار وراثت چیست و نحوه اخذ آن بر روی لینک زیر کلیک کنید : 



www.heyvalaw.com/web/articles/view/496/گواهی-انحصار-وراثت-چیست-،-مراحل-دریافت-و-مدارک-لازم-.html



نفقه زن شاغل

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، یکی از مزایای نفقه زن آن است که پرداخت نفقه به وی مشروط به فقر زن نیست . بنابراین حتی اگر زن دارای اموالی بوده و قادر به تامین نیازهای خود بوده و همچنین در صورتی که زن شاغل باشد ، باز هم پرداخت نفقه زن شاغل  بر عهده شوهر است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد میزان نفقه زن شاغل بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/424/نفقه-زن-شاغل.html



یک نمونه از قرارداد صلح عمری

به نقل از سایت مشاوره حقوق قراردادهای دینا ، قرارداد صلح عمری یک نمونه از انواع قراردادهای صلح است که که به این معنی است که مالک مالی بخواهد بخشی یا تمام دارایی خود را به دیگری بدهد اما در نظر داشته باشد که اختیار استفاده از منافع ملکش را تا زمان حیاتش برای خود حفظ کند .  از این رو افراد بهتر است قبل از انعقاد این دست قراردادها یک نمونه از آن را در دست داشته باشند و یک نمونه قرارداد صلح عمری را مطالعه کنند . در متن نمونه قرارداد صلح عمری نکات مهمی وجود دارد که باید با آن آشنا بود . برای مطالعه نمونه ای از قرارداد صلح عمری روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/433/نمونه-قرارداد-صلح-عمری.html



عقد صلح چه ارکان و اوصافی دارد؟

به نقل از سایت حقوق قراردادهای دینا ، قرارداد صلح ، قراردادی است که افراد بر مبنای آن توافق می کنند بین خودشان بابت اختلاف موجود یا اختلافی که ممکن است در آینده رخ دهد صلح کنند . ارکان عقد صلح به سه دسته مُصالح ، متصالح و مال الصلح تقسیم می شود . اوصاف عقد صلح را می توان در معین بودن ، رضایی بودن ، معوض بودن و لازم بودن را می توان نام برد . برای مطالعه بیشتر درباره اوصاف و ارکان عقد صلح روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/428/عقد-صلح-و-اوصاف-و-ارکان-آن.html



مجازات جرم کلاهبرداری چیست

به استناد سایت مشاوره کیفری دینا ، جرم کلاهبرداری جرمی است به روش های مختلفی صورت می گیرد و قانونگذار برای برقراری نظم و پیشگیری از وقوع جرم و تادیب مجرمین مجازات کلاهبرداری را در قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس ، ارتشا و کلاهبرداری بیان کرده است . مجازات جرم کلاهبرداری به دو دسته مجازات کلاهبرداری ساده و مجازات جرم کلاهبرداری مشدد تقسیم می شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر درمورد اینکه مجازات جرم کلاهبرداری چیست بر روی لینک زیر کلیک نمایید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/490/مجازات-جرم-کلاهبرداری.html