nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

انواع سند ملکی

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، از زمان های قدیم تا به امروز اسناد مختلفی با عنوان های مختلفی به وجود آمده است که هر یک خصوصیات و ویژگی های متمایزی با سایر اسناد دیگر دارد که در واقع مطمئن ترین راه برای خرید و فروش ملک ، انتقال از طریق دفاتر اسناد رسمی و یا اداره ثبت اسناد و املاک است که سند ملکی در واقع سند مالکیت است که با آن مالکیت فرد نسبت به ملک مشخص می گردد انواع اسناد ملکی در قانون بیان شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع سند مالکیت بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/717/سند-ملکی-و-انواع-آن.html


شرایط گواهی یا شهادت در دادگاه

به استناد سایت آیین دادرسی دینا علاوه بر اینکه در قوانین مختلف شرایطی برای شاهد یا گواه پیش بینی شده است ، گواهی یا شهادت نیز باید واجد خصوصیات و شرایطی باشد تا معتبر بوده و نزد دادگاه واجد ارزش و اعتبار باشد . از جمله شرایط استماع گواهی گواهان در دادگاه بر اساس قانون مدنی می توان به مواردی همچون گواهی دادن با قطع و یقین نه از روی شک و تردید ، تطابق موضوع گواهی گواهان با موضوع مورد اختلاف و مشابهت گواهی گواهان در صورت تعدد گواهان اشاره نمود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط گواهی در دادگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1502/شرایط-گواهی-در-دادگاه.html



اعتبار شهادت کتبی در دادگاه

به استناد سایت آیین دادرسی دینا موادی از قانون آیین دادرسی مدنی به صراحت حضور گواه یا شاهد در دادگاه را پیش بینی کرده است . بر این اساس باید پذیرفت که اعتبار شهادت یا گواهی مستلزم حضور شاهد یا گواه در دادگاه و جلسه رسیدگی است و شهادت نامه کتبی نمی تواند جایگزین آن شود . علاوه بر این حضور گواه یا شاهد در دادگاه و ادای شهادت نزد دادرس ، شیوه ارائه مطالب و حالات رفتاری شاهد حین ارائه شهادت و به ویژه پرسش و پاسخ هایی که در جلسه دادرسی نسبت به موضوع مورد شهادت مطرح می شود ، همگی از جمله مسائلی هستند که در ارزش و اعتبار گواهی یا شهادت تاثیر گذار هستند ولی امکان بررسی آنها از طریق شهادت نامه کتبی وجود ندارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار شهادت کتبی در دادگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید :





دادگاه صالح رسیدگی به دعاوی اموال غیر منقول

به استناد سایت آیین دادرسی دینا ماده 12 قانون آیین دادرسی مدنی صلاحیت دادگاه در اموال غیر منقول مورد اشاره قرار گرفته است که بر اساس آن ، دعاوی راجع به اموال غیر منقول در دادگاهی اقامه می شود که مال غیر منقول در حوزه آن واقع است ؛ اگر چه خوانده در آن حوزه مقیم نباشد . بر اساس این ماده خواهان دعوا برای اینکه علیه دیگری اقامه دعوا نماید باید به دادگاهی مراجعه کند که مال غیر منقول در حوزه آن واقع شده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دادگاه صالح در اموال غیر منقول و دادگاه دعاوی مربوط به مال غیر منقول بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1487/دادگاه-صالح-رسیدگی-به-دعاوی-اموال-غیر-منقول.html


شرایط شاهد یا گواه چیست

به استناد سایت آیین دادرسی دینا علاوه بر شرایط شهادت یا گواهی که در قانون پیش بینی شده است ، شاهد یا گواه نیز برای اینکه شهادتش معتبر بوده و موثر در جریان رسیدگی به پرونده باشد ، نیازمند وجود شرایطی است که در قوانین مختلف شرایط گواه پیش بینی شده است که از جمله آن می توان به بلوغ ، عقل ، ایمان ، عدالت ، نداشتن نفع شخصی در دعوا ، نبودن دشمنی دنیوی بین گواه و طرف مربوط ، اشتغال نداشتن به تکدی و ولگردی و طهارت مولد اشاره کرد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط شاهد در دادگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1501/شرایط-شاهد-در-دادگاه.html