nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

درخواست مهلت برای ادای سوگند در دادگاه

به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، به موجب ماده 287 قانون آیین دادرسی مدنی تقاضای مهلت برای اتیان سوگند در دادگاه مورد پیش بینی قرار گرفته است که بر اساس این ماده " اگر کسی که باید سوگند یاد کند ، برای قبول یا رد سوگند مهلت بخواهد ، دادگاه می تواند به اندازه ای که موجب ضرر طرف نشود ، به او یک بار مهلت بدهد " . بنابراین بر اساس این ماده شخصی که بر اساس مقررات قانونی باید ادای سوگند نماید ، در صورتی که نسبت به ادای سوگند در دادگاه تقاضای مهلت کرده باشد ، دادگاه می تواند به او مهلت دهد . در این صورت ، وی در مهلتی که دادگاه تعیین می کند باید انتخاب کند که آیا می خواهد ادای سوگند نموده و یا اینکه قصد رد سوگند به طرف مقابل را دارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درخواست مهلت برای ادای سوگند در دادگاه بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1554/درخواست-مهلت-برای-ادای-سوگند-در-دادگاه.html


بازیابی رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا

به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، ابلاغ اوراق قضایی از طرف دادگاه ها و مشاهده و دریافت ابلاغیه های قضایی صرفا از طریق سامانه ثنا انجام می شود که به منظور استفاده از این سایت ، فرد باید در آن ثبت نام کرده و با گرفتن رمز شخصی ورود به سامانه ، ابلاغیه ها را مشاهده کند ؛ اما گاه ی رمز عبور فراموش یا مفقود می شود که در این صورت بازیابی رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا ضروری است . به این منظور در سامانه ثنا قسمتی تحت عنوان بازیابی رمز عبور وجود دارد که از طریق آن می توان رمز ورود به سامانه ثنا را بازیابی نمود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دریافت مجدد رمز عبور سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1559/بازیابی-رمز-عبور-سامانه-ابلاغ-الکترونیکی-ثنا.html


توقیف دادخواست

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، برای پاسخ به این سوال که توقیف دادخواست چیست باید گفت که زمانی که شرایط نگارش دادخواست به صورتی که در قانون آیین دادرسی مدنی بیان شده است رعایت و انجام نشود ممکن است منجر به توقیف دادخواست شود که موارد توقیف دادخواست بر طبق قانون بیان شده و طرفین ملزم به رعایت آن موارد هستند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قرار توقیف دادخواست بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1548/توقیف-دادخواست-و-موارد-آن.html


اجرای حکم قصاص نفس

به استناد سایت مشاوره کیفری دینا ، برای اجرای حکم قصاص نفس بر اساس ماده 438 قانون مجازات اسلامی باید موارد و شرایطی رعایت شود . قانونگذار نحوه اجرا و شرایط قصاص نفس را در این قانون بیان کرده است به دلیل آن که برقراری عدالت و نظم در جامعه و دیگر اینکه حیات و زندگی هر فرد بسیار با ارزش است و هر کس که موجب سلب حیات دیگری شود مستوجب قصاص نفس یا اعدام است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد موارد اجرای حکم قصاص بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1373/اجرای-قصاص-نفس.html


مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه ثنا

در سایت آیین دادرسی دینا راهنمای مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه ثنا ارائه شده است که بر اساس آن ، برای دیدن ابلاغ ثنا فرد متقاضی نخست باید با وارد کردن اطلاعات فردی خود در این سامانه عضو شده و سپس برای احراز هویت به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نماید و رمز شخصی برای ورود به سامانه ثنا را دریافت کند . پس از آن ، می توان با ورود به سامانه ثنا نسبت به مشاهده ابلاغیه هی جدید اقدام نمود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد راهنمای مشاهده ابلاغیه جدید در سامانه ثنا بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1557/راهنمای-مشاهده-ابلاغیه-جدید-در-سامانه-ثنا.html