nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

استعفای کارمندان رسمی دولت

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، کارمند رسمی می تواند با یک ماه اعلام قبلی از خدمت دولت استعفا کند . در هیچ مورد استعفای مستخدم رافع تعهدات وی در برابر دولت نخواهد بود . استعفای کارمندان رسمی دولت از تاریخی تحقق می یابد که وزارتخانه یا موسسه دولتی مربوط به مستخدم به موجب حکم رسمی با آن موافقت کند . وزارتخانه یا موسسات دولتی مکلفند ظرف یک ماه ، رد یا قبول استعفا را کتبا اعلام نمایند . اگر تا پایان یک ماه مذکور ، رد یا قبول استعفا ابلاغ نگردد ، این امر در حکم عدم قبول استعفاء تلقی خواهد شد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد قانون و شرایط انصراف از کار بر روی لینک زیر کلیک کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1779/استعفای-کارمندان-رسمی-دولت.html


قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 93

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، یکی از مهم ترین سازمان های کشوری ، سازمان بازرسی کل کشور می باشد که تشکیل آن به موجب اصل یکصد و هفتاد و چهارم قانون اساسی و به منظور حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه های اداری مورد پیش بینی قرار گرفته است و پس از آن ، قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور در خصوص وظایف سازمان بازرسی کل کشور به تصویب رسیده است . البته این قانون در سال 93 مورد اصلاح قرار گرفته و آیین نامه اجرایی این قانون نیز در سال 1398 اصلاح گردیده است . برای مشاهده قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 93 بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1776/قانون-تشکیل-سازمان-بازرسی-کل-کشور-مصوب-93.html


شرایط سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، در ماده 1173 قانون مدنی برخی از مهم ترین موارد سلب حضانت مورد اشاره قرار گرفته که " اعتیاد زیان آور به الکل ، مواد مخدر و قمار " نیز جزء آنهاست . با عنایت به این مطلب در می یابیم که اگر پدری به الکل ، مواد مخدر و یا قمار اعتیاد داشته باشد ، به دلیل اینکه مصلحت فرزند به خطر می افتد ، می توان برای لغو حضانت پدر معتاد اقدام نمود که این امر نیازمند ارائه دادخواست به دادگاه خانواده و پیگیری موضوع دارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط سلب حضانت از پدر به دلیل اعتیاد بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1775/شرایط-سلب-حضانت-از-پدر-به-دلیل-اعتیاد.html


شورای عالی اداری و اعضای آن

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، لزوم وجود شورایی در رابطه با مسائل حقوق اداری سبب شد تا قوانین ناظر بر این حوزه یعنی قانون مدیریت خدمات کشوری ، تشکیل و ایجاد شورای عالی اداری را به صورت دائمی مورد پیش بینی قرار دهند . بنابراین ، در حال حاضر شورای عالی اداری به موجب مواد 114 و 115 قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 با وظایف و اختیارات مشخص مورد پیش بینی قرار گرفته است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه اعضای شورای عالی اداری چه کسانی هستند بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1778/شورای-عالی-اداری-و-اعضای-آن.html


دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، برای پاسخ به این سوال که آیا امکان گرفتن عدم سوء پیشینه به صورت اینترنتی وجود دارد یا خیر ، باید گفت امکان صدور و دریافت گواهی عدم سوء پیشینه به هیچ عنوان به صورت اینترنتی امکانپذیر نمی باشد و افراد متقاضی دریافت این گواهی باید شخصا به دفاتر مذکور مراجعه نمایند . برای اطلاعات بیشتر در خصوص گواهی عدم سوء پیشینه اینترنتی بر روی لینک زیر کلیک نمایید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1807/گرفتن-گواهی-عدم-سوء-پیشینه-اینترنتی.html