nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

عقد نکاح چیست

یکی از مهمترین عقود در روابط میان افراد ، عقد ازدواجی است که میان زن و مرد بسته می شود و آنها را به زوجیت یکدیگر در می آورد که به لحاظ حقوقی به آن عقد نکاح گفته می شود . به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، عقد نکاح را می توان به دو نوع نکاح دائم و نکاح موقت یا صیغه تقسیم بندی کرد . به دلیل اهمیتی که این عقد ازدواج در روابط میان افراد ایفا می نماید ، قانونگذار هم احکامی را در خصوص صحت عقد نکاح و همچنین موانع نکاح پیش بینی نموده است که بایستی به آن توجه شود . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه عقد نکاح چیست بر روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvalaw.com/web/articles/view/267/عقد-نکاح-چیست.html



سند رسمی چیست

یکی از انواع اسناد ، سند رسمی می باشد که در مقابل سند عادی است . به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، اسنادی که در اداره ثبت اسناد و املاک و یا دفاتر اسناد رسمی یا در نزد مامورین رسمی در حدود صلاحیت آنها و بر طبق مقررات قانونی تنظیم شده باشند ، رسمی است . بر اساس این تعریف از سند رسمی ، ارکان سند رسمی شامل : 1- دخالت مامور رسمی ، 2- صلاحیت مامور رسمی 3- رعیات مقررات قانونی است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سند رسمی چیست بر روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvalaw.com/web/articles/view/263/سند-رسمی-چیست.html



سند و انواع آن


یکی از مهمترین ادله اثبات دعوا بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی ، سند می باشد . سند عبارت است از هر نوشته که در مقام دعوا یا دفاع قابل استناد باشد . به نقل از سایت آیین دادرسی دینا ، انواع سند تقسیم می شوند به اسناد عادی و اسناد رسمی که هر یک با دیگری تفاوت هایی دارند . به عنوان مثال ، سند رسمی توان اثباتی بالاتری نسبت به سند عادی دارد . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه سند چیست بر روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvalaw.com/web/articles/view/264/سند-و-انواع-آن.html



شرایط دعوای اعتراض ثالث چیست


یکی از روش های فوق العاده شکایت از احکام دادگاهها ، اعتراض شخص ثالث است . اعتراض شخص ثالث به دو نوع اعتراض ثالث اصلی و اعتراض ثالث طاری تقسیم می شود . به استناد سایت آیین دادرسی دینا ، آراء قابل اعتراض ثالث ، هرگونه رأی صادره از دادگاه ها هستند . یعنی انواع قرارها و انواع احکام قابل اعتراض ثالث هستند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط دعوای اعتراض ثالث بر روی لینک زیر کلیک کنید :





مبلغ دیه پلک چقدر است

دیه از بین بردن پلک در قانون مجازات اسلامی مشخص شده است . به نقل از سایت مشاوره کیفری دینا ، در ماده 590 قانون مجازات اسلامی آمده است که اگر کسی هر چهار پلک هر دو چشم فردی را از بین ببرد ، باید دیه کامل بپردازد . دیه پلک طبق نرخ دیه سال 97 ، 231 میلیون تومان خواهد بود . علاوه بر این دیه از بین بردن پلک بالا یک ششم دیه کامل و دیه از بین بردن پلک پایین یک چهارم دیه کامل است . نرخ دیه پلک ، مانند سایر مقادیر دیه از قواعد شرعی گرفته شده است. برای مطالعه بیشتر درباره نرخ دیه پلک روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvalaw.com/web/articles/view/265/دیه-از-بین-بردن-پلک.html