nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

حق حبس زن در ازدواج دوم

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا در قانون مدنی برای استفاده زوجه از حق حبس شرایطی پیش بینی شده است که عبارتند از اینکه مهریه زن حال باشد و همچنین اینکه زن قبلا از شوهر خود تمکین نکرده باشد . لذا ازدواج دوم زن تاثیری در استفاده زوجه از حق حبس نخواهد داشت و زن پس از ازدواج دوم نیز با رعایت شرایط قانونی یعنی حال بودن مهریه و عدم وقوع رابطه زناشویی می تواند از حق حبس خود استفاده کند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد حق حبس زن در ازدواج دوم بر روی لینک زیر کلیک کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1669/حق-حبس-زن-در-ازدواج-دوم.html


تعلق مهریه به زن در صورت عدم تمکین

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا به محض اینکه زن و مردی با هم ازدواج کردند و صیغه عقد نکاح خوانده شد ، زن استحقاق دریافت مهریه را پیدا می کند و پرداخت مهریه زن بر ذمه یا عهده مرد قرار می گیرد و هیچ امری نمی تواند به مالکیت زن بر مهریه خللی وارد کند ؛ حتی عدم تمکین از سوی زن . به عبارت دیگر ، زمانی که زنی از شوهر خود تمکین نکند ، باز هم مرد مکلف به پرداخت مهریه زن خواهد بود و به لحاظ قانونی عدم تمکین از سوی زن ، مجوزی بابت عدم پرداخت مهریه به زن نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تعلق مهریه به زن در صورت عدم تمکین از شوهر بر روی لینک زیر کلیک کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1670/تعلق-مه


مرور زمان دعاوی ناشی از به هم خوردن نامزدی

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا در قانون مدنی سابق مهلتی ذکر شده بود که طرح دعاوی ناشی از به هم خوردن نامزدی صرفا در آن مهلت زمانی امکان پذیر بود که پس از گذشت مهلت زمانی مذکور دیگر اقامه دعوا برای مطالبه خسارات ناشی از بهم خوردن نامزدی امکان پذیر نبود . بر اساس این ماده " مدت مرور زمان دعاوی ناشی از بهم خوردن وصلت منظور دو سال است و از تاریخ به هم خوردن آن محسوب می شود " . با این حال با توجه به اینکه در فقه اسلامی مرور زمان شناخته نشده بود ، ماده 1039 قانون مدنی در اصلاحات قانونگذار حذف گردیده است . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد مهلت مرور زمان دعاوی ناشی از به هم خوردن نامزدی بر روی لینک زیر کلیک کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1666/مرور-زمان-دعاوی-ناشی-از-به-هم-خوردن-نامزدی.html


انواع شروط صحیح ضمن عقد نکاح

به استناد سایت مشاوره حقوق خانواده دینا ، هر یک از زن و شوهر ضمن عقد نکاح می توانند شروطی را با توافق با یکدیگر ضمن عقد نکاح و در عقدنامه خود درج کنند تا به آن متعهد شوند . البته شروط صحیح ضمن عقد نکاح باید نگارش شوند و در صورتی که شروط مذکور باطل یا مبطل عقد باشند ، نمی توان به آنها بهایی داد . شروط صحیح ضمن نکاح طبق ماده 234 قانون مدنی مورد بررسی قرار گرفته اند که عبارتند از شرط صفت ، شرط نتیجه و شرط فعل . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع و اقسام شرط های درست ازدواج بر روی لینک زیر کلیک کنید :





www.heyvalaw.com/web/articles/view/1668/انواع-شروط-صحیح-ضمن-عقد-نکاح.html


انواع نمایندگی حقوقی در قانون

به نقل از سایت مشاوره حقوقی دینا ، وزارتخانه ها ، موسسات دولتی و وابسته به دولت ، شرکت های دولتی ، نهادهای انقلاب اسلامی و موسسات عمومی غیر دولتی ، شهرداری ها و بانک ها می توانند علاوه بر استفاده از وکلای دادگستری برای طرح هرگونه دعوا یا دفاع و تعقیب دعاوی مربوط از اداره حقوقی خود و یا کارمندان رسمی خود به عنوان نماینده حقوقی استفاده نمایند . در قانون انواع نمایندگی حقوقی به سه قسم است که عبارتند از : نمایندگی به معنای اخص ( ولایت ) و نمایندگی قضایی و نمایندگی قراردادی در دعاوی . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد انواع نمایندگی حقوقی در قانون بر روی لینک زیر کلیک کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1620/نمایندگی-حقوقی-و-انواع-آن.html