nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

سهم الارث جنین

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، وضعیت سهم الارث جنین در ماده 957 قانون مدنی مشخص شده است . بر اساس این ماده ، " حمل از حقوق مدنی متمتع می گردد ؛ مشروط بر اینکه زنده متولد شود " . همانطور که از این ماده مشخص است ، حمل یا جنین هم می تواند از ارث برخوردار باشد ؛ البته به شرط اینکه زنده به دنیا بیاید . بنابراین ، علی رغم تصوری که سهم الارث را تنها متعلق به اشخاصی زنده می داند ، جنین نیز در صورتی که جزء ورثه باشد ، قابلیت ارث بردن را خواهد داشت که در این حالت ، تا زمان به دنیا آمدن جنین باید برای تقسیم ارث صبر کرد .  برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارث جنین یا ارث حمل بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/531/سهم-الارث-جنین.html



قرار موقوفی تعقیب چیست ؟

به استناد سایت مشاوره آیین دادرسی کیفری دینا ، زمانی که در دادسرا شکایتی مطرح می گردد ، دادسرا موظف به رسیدگی به پرونده و تحقیقات مقدماتی درباره آن است تا تصمیم مقتضی را صادر نماید به تصمیمات اتخاذی دادسرا قرار می گویند یکی از قرارهای صادره از دادسرا قرار موقوفی تعقیب است . از جمله موارد صدور قرار موقوفی تعقیب فوت یا گذشت شاکی خصوصی می باشد . در واقع به دلایلی که در جریان رسیدگی پرونده حادث می شود ، تعقیب کیفری متوقف می گردد و در هر مرحله از مراحل دادرسی رسیدگی می توان قرار موقوفی تعقیب صادر گردد . برای مطالعه بیشتر درباره اینکه قرار موقوفی تعقیب چیست روی لینک زیر کلیک کنید : 


www.heyvalaw.com/web/articles/view/573/قرار-موقوفی-تعقیب-و-موارد-صدور-آن-.html



عدم تخصیص سهمیه مناطق سیل زده کنکور کارشناسی ارشد 98


به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا وزیر علوم از حذف سهمیه مناطق سیل زده کنکور کارشناسی ارشد 98 خبر داد . 

به گفته دکتر منصور غلامی این سهمیه به منظور کمک به داوطلبان این مناطق در صورت برگزاری آزمون در موعد مقرر گرفته شد اما با تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد 98 متوقف شد اگرچه این تعویق کار را بسیار برای سازمان سنجش آموزش کشور دشوار نموده است چرا که ما تعدادی از رشته‌ های نیمه متمرکز را داریم که آزمون عملی و مصاحبه دارند .


برای مطالعه متن کامل این خبر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvagroup.com/shownews2/3040/عدم-تخصیص-سهمیه-مناطق-سیل-زده-کنکور-کارشناسی-ارشد-98.html



صدور مجوز تسهیلات بدون آزمون کارشناسی ارشد آموزش بهداشت 98



به نقل از سایت مشاوره تحصیلی هیوا مرکز سنجش پزشکی با انتشار اطلاعیه ای مجوز استفاده از تسهیلات بدون آزمون کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت را برای داوطلبان رتبه اول کارشناسی بهداشت عمومی صادر کرد .
مطابق این اطلاعیه کلیه داوطلبان حائز رتبه اول مقطع کارشناسی رشته بهداشت عمومی بر اساس اعلام امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان ، درصورتیکه طبق آئین نامه " تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان رتبه برتر در مقاطع بالاتر " مصوب 89/10/21 شورای هدایت استعداد درخشان ، واجد شرایط استفاده از تسهیلات بدون آزمون باشند ، مجاز به ثبت نام در کارشناسی ارشد رشته آموزش بهداشت هستند . 

برای مطالعه متن کامل این خبر روی لینک زیر کلیک کنید :




ارث غایب مفقودالاثر

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، ممکن است که در بین ورثه شخص فوت شده ، یک غایب مفقود الاثر هم وجود داشته باشد . در این صورت غیبت او نه مانع از تقسیم ارث می شود و نه موجب محروم شدن او ارث خواهد شد . چرا که این وضعیت یعنی عدم تقسیم ارث به زیان سایر وراث است . تعیین سهم غایب هم برای او ضرری در پی نخواهد داشت . به همین دلیل در ماده 879 قانون مدنی در خصوص سهم الارث غایب مفقود الاثر چنین مقرر داشته است : " اگر بین وراث غایب مفقود الاثری وجود داشته باشد ، سهم او کنار گذارده می شود تا حال او معلوم شود . در صورتی که متحقق گردد قبل از مورث مرده است ، حصه او به سیر وراث بر می گردد و الا به خود او یا به ورثه او می رسد " . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ارث غایب مفقودالاثر بر روی لینک زیر کلیک کنید :


www.heyvalaw.com/web/articles/view/535/ارث-غایب-مفقودالاثر.html