nila777

اشتراک گذاری مطالب

nila777

اشتراک گذاری مطالب

مرخصی زایمان تامین اجتماعی چند ماه است ؟

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، یکی از نگرانی های اصلی زنان شاغل این است که مرخصی زایمان تامین اجتماعی چند ماه است ؟ . مدت این مرخصی در طول زمان تغییر کرده است و در آخرین تغییرات آن به 9 ماه افزایش یافته است . مرخصی زایمان تامین اجتماعی ، کمک هزینه ای است که توسط سازمان تامین اجتماعی به مادران پرداخت می شود . میزان این پرداختی طبق ضوابط و فرمول هایی که در قانون ذکر شده است ، محاسبه می شود . لازم به ذکر است که کارفرما موظف است پس از پایان مرخصی بارداری ، شرایط ادامه ی کار فرد را فراهم کند . پس از پایان مرخصی مادر شاغل با ارائه مدارک لازم به تامین اجتماعی نسبت به کمک هزینه زمان بارداری اقدام می کند . برای کسب اطلاع بیشتر درباره مدت زمان مرخصی زایمان تامین اجتماعی به لینک زیر مراجعه کنید :




www.heyvalaw.com/web/articles/view/1708/مرخصی-زایمان-تامین-اجتماعی-چند-ماه-است-؟.html


دریافت رضایت نامه از بیمار

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، رضایت نامه بیمار ، فرمی است که در آن بیمار اعتماد خود را نسبت به درمان پزشک و تیم درمانی اعلام می کند . از لحاظ حقوقی رضایت نامه و برائت نامه تفاوت هایی با یکدیگر دارند . اما در بیمارستان ها و مراکز درمانی در یک فرم توسط بیمار و یا ولی قانونی او و پزشک امضاء می شود . دو نفر شاهد نیز ، شهادت خود را در همان فرم تایید می کنند . پزشک در این فرم مراحل درمان و اثرات خوب و بد آن را ذکر کرده و بیمار تعهد می دهد که اگر علی رغم تلاش و دقت کافی پزشک خسارتی دید ، ادعایی نداشته باشد . برای کسب اطلاع بیشتر درباره دریافت رضایت نامه از بیمار به لینک زیر مراجعه کنید



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1701/اخذ-برائت-از-بیمار-چه-فایده-ای-دارد-؟.html


حداقل حقوق قانون کار در سال 98

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، حداقل حقوق قانون کار در سال 1398 به موجب بخشنامه شورای عالی کار اعلام شده است که این میزان از حقوق کارگران در سال 98 ، نسبت به انواع قرارداد کار اعم از دائم ، موقت و معین و همچنین در رابطه با همه کارگران مشمول قانون کار اعمال می گردد و شامل مواردی همچون حداقل دستمزد ماهیانه ، حداقل دستمزد روزانه ، حق مسکن ماهیانه ، اقلام مصرفی خانوار ، حق اولاد و پایه سنوات است . برای ملاحظه میزان مبلغ دستمزد کارگران ۹۸ بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/525/حداقل-حقوق-قانون-کار-در-سال-98-.html


مقاوله نامه منع کار اجباری

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا یکی از مهم ترین موضوعاتی که امروزه در نظام حقوقی داخلی و بین المللی مورد احترام قرار گرفته است ، ممنوعیت کار اجباری و عدم زور کردن افراد به انجام کار بر خلاف میل ایشان می باشد . تضمین حق ذکر شده علاوه بر اینکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است ، سبب شده است تا یکی از مهم ترین مقاوله نامه های سازمان بین المللی کار نیز به این موضوع اختصاص یابد که در پی آن ، کشور ایران نیز مقاوله نامه مذکور را وارد در هنجارهای حقوق کار داخلی نموده و قانون راجع به الحاق ایران به مقاوله نامه شماره 105 سازمان بین المللی کار در خصوص منع کار اجباری یا زوری را تصویب نموده است . برای مشاهده متن مقاوله نامه منع کار اجباری یا مقاوله نامه عدم کار زوری بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1718/مقاوله-نامه-منع-کار-اجباری.html


تعریف کارگاه در قانون کار

به استناد سایت مشاوره حقوقی دینا ، تعریف کارگاه در قانون کار به این صورت ارائه شده است : " کارگاه محلی است که کارگر به درخواست کارفرما یا نماینده او در آنجا کار می کند ؛ از قبیل موسسات صنعتی ، کشاورزی ، معدنی ، ساختمانی ، ترابری ، مسافربری ، خدماتی ، تجاری ، تولیدی ، اماکن عمومی و امثال آنها که همگی مصادیقی از انواع کارگاه به حساب می آیند . بر اساس تعریف مذکور ، می توان گفت کارگاه فارغ از مفهوم عرفی آن ، به محلی گفته می شود که کارگر در آن اشتغال به کار دارد و منحصر به کارگاه های صنعتی نیست . برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چه کارگاه هایی مشمول قانون کار می شوند بر روی لینک زیر کلیک کنید :



www.heyvalaw.com/web/articles/view/1719/تعریف-کارگاه-در-قانون-کار.html